Pre základnú funkčnosť, spríjemnenie používania webu, analytické účely a v prípade udelenia súhlasu aj na účely cielenia reklamy využívame súbory cookies. Nastavenie vlastných preferencií cookies môžete kedykoľvek upraviť odkazom v spodnej časti stránok.

NEJPREDÁVANEJŠIE

Cena 52,90 €
Skladom
Cena 565,00 €
Skladom
Cena 106,00 €
Skladom

TOVAR V AKCIÍ

Cena 255,00 €
Skladom

KONTAKT

E-shop IQ Home
Budimír 264
Košice - okolie
tel: +421 948 29 20 20
fax: iq-home.sk
info(a)iq-home.sk
IBAN SK42 0900 0000 0051 4258 7719
BIC SWIFT: GIBASKBX

INFORMÁCIE O NÁKUPE » Alternatívne riešenie sporov

Alternatívne riešenie sporov

Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR.

Spotrebiteľské spory rieši sieť subjektov stanovené zákonom:

Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (napr.pre spory vyplývajúce zo zmlúv o pripojení k internetu, s mobilnými operátormi či doručovateľskými spoločnosťami)

Slovenská obchodná inšpekcia (ostatné spory s výnimkou sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb)

Iné opravné osoby zapísané v zozname Ministerstva hospodárstva SR na základe vlastnej žiadosti
Spotrebiteľ má právo podať návrh subjektu na začatie ARS ak predávajúci neodpovie na žiadosť spotrebiteľa o nápravu do 30 dní, alebo ak na ňu odpovie zamietavo.

Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môže spotrebiteľ podať elektronicky mailom, poštou (vzor, alebo ústne priamo u subjektu ARS).

Spotrebiteľ môže svoje práva a nároky voči predávajúcemu uplatňovať aj v rámci alternatívneho on-line riešeného sporu. On-line riešenie sporu zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné miesto riešenia sporov on-line (RSO). Sťažnosť je možné podať prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line (RSO)na stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Predávajúci je povinný v lehote určenej subjektom ARS poskytnúť vyjadrenie ku skutočnostiam uvedeným v návrhu spotrebiteľa ako aj vyjadrenia alebo doklady týkajúce sa predmetu sporu. Lehota určená subjektom ARS nesmie prekročiť 15 dní od doručenia výzvy na vyjadrenie.